Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Om skolan

På Åbyskolan är vi stolta över vår vision och värdegrund samt vår fina skolmiljö som stimulerar till lärande samt lek och rörelse.

Foto: Olof Holdar

På skolan går många elever. Det är därför viktigt för oss att jobba med värdegrunden för att alla ska känna trygghet, studiero och trivsel.  Allas lika värde, respekten för varandra och empati och omtanke är några av grundpelarna i  värdegrunden.

Vår miljö bidrar också till trivseln på skolan. Åbyskolan ligger naturskönt med en stor skolgård och lokaler som möter våra behov. Här finns allt vi behöver, bland annat bibliotek, slöjdsalar och basketplan.

Skolrestaurangen erbjuder gratis frukost till alla elever för att de ska få en bra start på dagen.

Senast uppdaterad: 21 januari 2020