Åbyskolans värdegrund

Vi på Åbyskolan jobbar dagligen med skolans värdegrund. Den genomsyrar hela vår verksamhet.

Följande ingår i vår värdegrund:

Allas lika värde

Vi är alla olika men lika mycket värda oavsett kön eller bakgrund.

Respektera varandra

Vi tilltalar och behandlar varandra så som vi vill bli tilltalade och behandlade själva.

Trygghet-Empati-Omtanke

Vi främjar en skolmiljö som ger alla tryggheten att våga vara sig själva och att uttrycka sina åsikter.

Ansvarstagande

Vi arbetar med att alla känner ansvar för sitt lärande, sina handlingar och vår gemensamma arbetsmiljö.

Kunskap är viktig och därmed skolan

Tillsammans skapar vi intresse för kunskap som ger möjligheter att uppnå förståelse samt väcker nyfikenhet och lust för vidare lärande.

Senast uppdaterad: 7 september 2018