Vår skola

Åbyskolan är en F-6 skola som har cirka 500 glada och vetgiriga elever med cirka 60 engagerade och kompetenta medarbetare som arbetar utifrån ett helhetsperspektiv. Skolan ligger naturskönt i Västerhaninge.

Bildexperten Foto: Bildexperten

Skolans profil är delaktighet och gemenskap där alla medarbetare tar gemensamt ansvar. Hos oss finns personal med stort engagemang för undervisning, utveckling och samarbete. Vi arbetar i arbetslag och har ett förhållningssätt att se till helheten där "jaget får aldrig  bli starkare än laget"

Verksamhetens mål är att genom ett lustfyllt lärande ska varje elev minst uppnått de olika ämnenas kunskapskrav för årskurs 6. Varje elev ska även fått möjlighet att utveckla sina egna unika förmågor, utifrån de övergripande mål och riktlinjer som anges i LGR 11. LGR står för läroplan för grundskolan.

Senast uppdaterad: 17 april 2023